Tuesday 10 June 2014

Sakit gigi kenapa kau datang??

KATEGORI SAKIT

Orang kata sakit gigi nie dalam ranking sakit jatuh tempat ketiga paling sakit...Yang pertama sakit bila saat nak hembuskan nafas terakhir.Sakit yang kedua sakit bersalin...ketiga baru sakit gigi...Teruk jugak kan..

Nak dijadikan cerita, dekat seminggu lebih dok menahan sakit gigi.Sampai nak makan pon tak boleh.Sakit nak mengigit..Kalau dah sakit nak uruskan anak pun rasa tak boleh..Nasib baik suami memahami.Dia la yang tolong uruskan anak..

Saya nie memang jenis yang malas dan takut nak gi jumpa doktor..Tak tahulah kenapa...Sejak dari zaman sekolah rendah lagi..Paling takut bila pihak kesihatan datang untuk pemeriksaan gigi.Siap berpakat dengan papa lagi.Kononye dalam borang dia tak benarkan untuk pemeriksaan gigi di sekolah...hehe


 Inilah van yang paling takut di zaman sekolah rendah dolu-dolu..hehe

Tapi zaman dulu memang tak de masalah sangat dengan gigi.Dah tua pulak ia datang menyerang. Berbalik kepada sakit gigi tadi,memang seminggu lebih dok menahan sakit gigi.Sampai sanggup tak makan.Sebabnya bila makan nanti makin sakit...So baik tak makan kan...


CUBA DAN IKHTIAR GITEWW...

Bila sampai tahap betul-betul tak tahan saya cuba ikhtiar sendiri.Saya makan Ostematrx,Zinc dan Vitamin C.Ini kira redha dan tawakal je lah...Sanggup tak pergi klinik tuuu...Agak degil gak kan...haha..Saya memang nekad dan konsisten ambik.Pagi sebelum breakfast saya ambik Zinc.Selepas breakfast saya ambik Vit C.Malam sebelum tido saya ambik Ostematrix.

Alhamdulillah dalam masa dua hari dah boleh makan macam biasa.Masuk hari ketiga memang dah tak sakit.Semuanya dengan izin Allah..Kita cuba,kita rasa,Allah jua tentukan segalanya.

Zinc Complex : sebiji sebelum breakfast


                      Sustained Release Vitamin C : 2 biji selepas breakfast


                     Ostematrix : 4 biji sebelum tidur


ADA ORANG NAK FOLLOW..

Kebetulan pulak ada kawan pon tengah sakit gigi.Dia punye sampai tak boleh tidur malam.Pipi pun dah bengkak-bengkak.Saya pun share ape yang saya rasa dan dia pun setuju nak cuba cara saya berikhtiar..

Hari pertama dia makan Ostematrix jer.Esoknyer datang bagitau saya dia dah boleh tidur..Alhamdulillah..saya tak berani nak berjanji ape-ape.Tapi at least kita berikhtiar dan baru tahu hasilnya kan..

Kepada sesiapa yg juga mengalami masalah yang sama iaitu takut dan malas nak pergi jumpa doktor boleh la cuba cara saya.hehe...Selamat mencuba..

Kalau nak konsultasi dan nak dapatkan produk ni boleh hubungi saya.Saya sedia berkhidmat untuk anda...

ANI
0126467273
SID1025801

1 comment: