Sunday 19 January 2014

Nutriferon

Penemuan terhebat dalam bidang Immunologi

Interferon buat julung kali ditemui oleh Dr.Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954. Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis jenis herba yang berlaianan, Dr.Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia (Nutriferon). Beliau telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle jepun dan biji plantago mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.



Fungsi utama Nutriferon

  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan :T-sel, B-sel dan macrophage
  • Melawan kanser & tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi
  • Melindungi dari influenza - ia mengimbangi respon imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus ,mikrob termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.
  • Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan dan gaya hidup aktif.
  • Melambatkan penuaan - merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangakn radikal bebas, virus dan kuman. Oleh itu sel-sel menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit2 hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan misalnye kembung, mual dan muntah2.

Siapa yang memerlukan Nutriferon??

- Mereka yang sering demam, sakit dan selsema
- Mereka yang mempunyai masalah imunisasi
- Mereka yang sering stress
- Mereka yang sering sakit kepala
- Ibu yang menyusukan dimana anaknye selalu demam atau sakit2
- Mereka yang sering travel ke luar negara
- Mereka yang selalu makanvitamin antioksidan, ACE boleh gantikan dengan Nutriferon
- Mereka yang mempunyai alergi dan ekzema



NutriFeron MENINGKATKAN INTERFERON semulajadi badan dan sekaligus MENGUATKAN TINDAK BALAS IMUN badan. Anda kini dah tak perlu ubat2 yang banyak lagi!
Say no drug and chemical!!

No comments:

Post a Comment